Sunday, August 8, 2010

Perjalanan 3

Selepas sembahyang kita ambil peluang ronda2 ke Bandar Sg Petani,,,,,,,,,,,,,, kita berjalan kaki melalui satu kawasan perumahan mewah,,,,,,dapat kita agak,,,,harga rumah yang kita lalui,,,,,,mungkin mencecah 1 juta,,,,,wowwww.

Shopping complex pertama kita masuk Village Complex, masih baru, banyak kedai yang bertutup, (belum buka atau kena tutup), di sini kita singgah di kedai nasi ayam, kita sambar 1 set nasi dengan lauk asam pedas,,,,ikan salmon, jarang kita makan ikan salmon masak pedas, harganya Rm15,,,,,ok puas hati, David minta ayam masak steam, Faizal minta ayam masak roaster,,,,,,,,,saya pula, nak lain dari yang lain.

TESCO, distinasi selepas makan, di sini, sempat beli Soy Collogen, dekat internet harganya untuk satu pek Rm29 plus pos Rm8 = Rm 37, tapi di sini Rm25/pekat. Beli 2 paket untuk ole2. Oleh sebab malam, tak tau nak pegi mana lagi,,,,selepas TESCO, kita pulang hotel……penat,,,,nak tidurrrrrrrrrrr.

ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…………….
04/08/2010 Jam 5 dah bangun, mandi,,,,,,sembahyang,,,,,,opppppppssss,,,,,,tengah sembahyang, teingat, ini Kedah,,,,,,,belum masuk waktu lagi,,,,so batalkan saja,,,,,baring2, tengok TV, tunggu azan,,,,,,,,,,,,,,,
0700 pagi David call, bawa untuk sarapan pagi,,,,,laaaaa, belum buka,,,,,,belum ready, terpaksa tunggu sat,,,,,,(sleng kedah dah),
Selepas sarapan jam 0830 pagi naik teksi, memulakan perjalanan ke PFK, mak oi, samseng driver ni,,,,,,dah lah lagu, masuk sana, masuk sini,,,,,,,,macam emergency saja.

Jam 0855 pagi, Welcome To PFK (Petronas Fertilizer Kedah). Selepas mendaftar di pondok guard, kita dibawa ke HR Building, disana 4 orang telah menunggu kami. Bermula dengan sessi perkenalan, di teruskan dengan beberapa presentation. Dekat jam 1 petang selesai sessi pertama, sessi kedua acara makan2,,,,wah, lauk boleh tahan, ikan ??? masak ,,,,entah,,,,,udang masak merah, ayam, daging dan macam2 adaaaaa. Selepas makan, dengar ceramah, dekat kantin ada surau,,,,boleh tahan juga warga PFK,,,,separuh surau dipenuhi,,,,tempat kita,,,,,Cuma satu saf saja,,,,,,
Jam 0230 ptg, kita teruskan misi ke kawasan loji,,,,,CCB, central control building,, tujuan kita,,,,,di sini kita diperkenalkan dengan all managers, ss dan staf2 lain,,,,meriah,,,,,,ada lebih kurang 40 ke 50 orang.

Jam 5, habis sessi Plant Visit ke PFK, so kita cau laaaa,,,,ikut teksi, tak ke mana2, terus ke hotel. Di hotel kita rehat, jam 7 baru meronda,,,,tempat yang sama saja, TESCO,,,,,beli la sikit barang2,,,,,lapar, nak makan, di mana,,,,tak mau tempat yang sama, so kita jalan,,,,jumpa satu tempat,,,,,,kereta banyak parking,,,,rupanya, tempat makan, Restoran Mesrajaya, so kita singgah,,,,,,order tih 3 rasa,,,,nasi goring kampong, dan Bangkok pekat tomyam,,,murah,,,untuk 3 item ni harganya berjumlah, Rm 12/ saja…..so malam ni kita belanja kawan,,,,,total Cuma Rm45 untuk 3 orang,,,,,,puas hati,,,,sebab dia punya tih, dan tomyam, juga sup ekor,,,betul2 holiauuuuuuuuu….
Balik hotel,,,,sembahyang, tengok TV,,,,jam 12 ,,,,,,,TV tengok pula,,,,,sedar2 jam 6 pagi,,,,,bangkit2…………..

No comments:

Post a Comment