Sunday, August 8, 2010

iPTimetrack

Bulan ni, masuk bulan kedua iPTimetrack digunapakai.Sebelum ni pakai punch kad saja. Bulan June bulan percubaan,Julai mula dikuatkuasakan. iPTimetrack ni dia gudakan ID staff, masuk pintu guard kita terpaksa swap id, bermula dari sana catatan masa bekerja bermula.Dulu, selagi kita tak punch kad, masa bekerja belum bermula dan kadang2 ada kawan tolong punchkan kad, kira nak datang lewat la ni.
Sistem sekarang, kalau nak masuk kawasan kerja, kena guna ID sendiri, tinggal ID, nyaya,,,,kena balik ambil.
Bulan Julai lepas, ramai dari staff yang lewat datang, dahlah lewat tu minta tolong approve pulak tu,,,,,ok laaa kalau lewat tu bersebab, ni ada alasan, tak ada parking, hujan, jam, hantar bini kerja dan macam2 lagi, tak berapa manasabah langsung. Alasan tak ada parking,,,,,,parking berlambak, kalau tunggu shift sebelum balik pun entah beberapa minit saja, ini hampir 1 jam.
Hujan,,,,,lagi pula,,,,aku tengok ada 3 orang saja pakai motor dalam shift ni,,,,aku, hj dan zam,,,,yang lain pakai kereta, takkan kalau hujan, kereta kena berhenti untuk berteduh juga.
jam,,,,,,,dah di beritahu, sekurang2nya bertolak dari rumah berangkat 30 minit sebelum kerja,,,,,,,,jarak tempat kerja dengan kawasan paling jauh lebih kurang 20 km saja, kalau memandu dalam average 50 km sejam, tak sampai 1/2 jam sudah sampai.
hantar bini pergi kerja,,,,,,apa ko seorang aja ada bini,,,,,orang lain bukan lagi hantar bini, hantar anak, hantar iparduai, hantar mertua, hantar menantu,,,macam2 hantar la,,,,hahahehehe

No comments:

Post a Comment