Saturday, August 28, 2010

Majlis Berbuka Puasa

Semalam diadakan majlis berbuka puasa bersama Vice Presedent. Acara bermula 0545 petang dengan ceramah oleh Ustaz Shahrizan. Saya datang agak terlewat sedikit, jam 615 petang.
Sedikit saja sempat mengikuti ceramah, menarik, rugi rasanya saya lambat datang.
Tepat 0629 ptg, ceramah berakhir, disusuli dengan bacaan doa berbuka oleh ustaz dan azan maghrib oleh Sdr Roslan. Kita berbuka dengan beberapa biji kurma, sebiji kueh keripap dan air kotak . Di meja Vip hidangan berbuka nampak menyelerakan, ada buah, ada air sejuk, ada yang panas dan banyak lah. Lebih kurang 10 ke 15 minit menjamu selera, acara diteruskan dengan solat Maghrib berjemaah. Hadirin jemputan (bukan VIP) memang awal2 lagi dah menuju surau, sebabnya, cepat menghabiskan juadah berbuka. Di surau pula, kita menunggu VIP untuk berjemaah bersama. Lama juga menunggu, (kenapa saya katakan lama menunggu, para jemaah dah bersiap sedia dengan saf2, pak imam dah berdiri tegak, tapi masih belum melepaskan niat solat). Hampir 5 minit berbaris dalam saf, baharulah para VIP datang,,,,ingat VIP ni nak saf didepan, tapi ambil saf dibelakang saja,,,,,,,,,,entah masa menghadap Allah, VIP ni memang sengaja menjatuhkan mertabat.....
Habis Maghrib, semua jemaah di jemput semula menuju ke dewan (untuk makan). Di dewan kira berbaris, malangnya, tak disuruh mengambil makanan pula ( makan ala buffet), kena tunggu VIP pula,,,,,,,,,,,laaa time makan VIP kena tunggu pula, dah tu masa makan tak mau duduk belakang ikut berbaris pula,,,,,nak didepan , tapi waktu menghadap Allah, nak yang di belakang,,,,,kenapa begini,,,,,,,double standard.

Next year, kalau di jemput,,,,,kena pikir 2 kali,,,,,,,,,

No comments:

Post a Comment