Thursday, November 4, 2010

post ke 100

Ini post aku yang ke 100.
Tadi petang lepas habis kursus, pergi KL, ikut teksi dan turun di stesen Kumuter Serdang, tujuan,nak ke KL Sentral. Menunggu kumuter hampir 15 minit. Ramai juga yang sedang menunggu, kalau diamat-amati ada lebih 100 orang sedang menunggu. Waktu puncak katakan.

Satu yang mengejutkan aku, apabila kumuter datang, mak oiiii,,,,,dalam kumuter dah penuh, yang turun di stesen serdang adalah 2, 3 kerat, jadi aku yang terikut2 tertolak ke dalam kumuter, ,,,,,,rasa-rasa kalah ikan sardin sesaknya,,,,kalau ikan sardin ada juga kuahnya yang mengisi ruang diantaranya, tapi yang ini,,,betul2 sesak, terus terang ku katakan, berdiri bertemu badan , inilah pengalaman yang jarang2 ku temui. Harap2 pihak KTM improvekanlah sistem kumuter ni.

Di sentral terpaksa tunggu Lau datang pasal dia tak dapat masuk kumuter tadi. Nasib baik tak lama menunggu. Dari KL Sentral kami ke Time Square ikut monorel pula, keadaan kesesakan di monorel agak ok, mungkin stesten permulaan.

di time square, jalan2 saja, cuci mata, tengok LCD TV dan cuma beli satu barang, portable disc cable.

0830 mlm, dah lenguh kaki, balik, ikut monorel, kumuter dan teksi.....singgah sebentar di medan selera Abu Bakar , ,,,,,makan sebelum balik ke hostel.....

No comments:

Post a Comment