Wednesday, February 10, 2010

Anak Angkat

Semalam ada panggilan telephone dari pejabat, berkenaan anak angkat, hari ni Rabu,,,,,ada majlis perjumpaan dengan anak angkat dan juga pemberian sumbangan untuk anak angkat, budget untuk seorang anak angkat sebanyak RM150.Saya tak kisahla berapa banyak yang nak diberi pada anak angkat, tapi yang saya tak berkenan ialah cara "mereka" menguruskan program ini.
Dulu semasa puasa, tahun sudah, ada dipampangkan di papan kenyataan tentang pengambilan anak-anak angkat. Ianya terbuka untuk semua kakitangan syarikat. Ramai juga yang nak dijadikan anak angkatni, tak salah saya antara 30 ke 40 orang.............berminggu2 dipamerkan, tapi cuma 2, 3 kerat saja kakitangan yang berminat mengambil anak angkat, selebihnya,,,,,cuma membaca apa yang dihebahkan.
Sehinggalah hingga 2 hari sebelum acara pengambilan anak angkat, pun masih juga tidak ada keluarga angkat yang sudi,,,,,,saya dan juga rakan2 yang lain ketika itu sedang dalam tugas membuat "OP" telah diminta memberikan sokongan, dengan cara mengambil anak angkat.
Oleh sebab tak mau menghampakan syarikat apalagi memalukannya, kamipun supportla program berkenaan, saya dengan group saya support 2 orang anak angkat, kawan2 yang lain pun sama, masing2 ada group, masing2 support,,,,tak salah saya ada 10 orang yang berjaya kami support untuk program berkenaan. Kamipun kumpul dana, dan bagilah pada anak2 berkenaan.
Masalahnya program berkenaan berterusan selama setahun, jadi untuk suku yang kedua ni pihak yg menguruskan, nak minta dana lagi,,,,,,,,,,,,,,,,masaalah,,,,,,,,,itu yang jadi saya tak berapa puas hati tu,,,,,,waktu mula2 dulu, mereka cuma minta support untuk kali tu saja, kalau kita tau yang program ni berterusan selama setahun,,,,,,,lain le ceritanya......sekarang dah jadi satu perjanjian pula,,,,,,,,ini macam tak ikhlas pula,,,,,,,,,dulu waktu memperkenalkan anak2 angkat dan menyumbangkan dana untuk anak2, saya tak menunjukkan muka, sebab, biarlah anak2 berkenaan tak tau siapa yang menyumbang dana untuk mereka, kalau mereka tau, macam kita nak minta balas pula,,,,,so tadi,,,,macam tu jua,,,,kita sumbangkan dana, kita tak mau publisiti.................rasa2 orang yang nak publisiti yang tak iklas.....hehehehe jangan mare

No comments:

Post a Comment