Saturday, July 24, 2010

Perampuan, dimana yang anda suka

Topik lepas, kita bincangkan tentang kaum adam, kali ni kita cerita tentang kaum hawa pula.
Kaun adam akan melihat/memilih kaum dari segi;

1. Rupa paras - cantik atau biasa-biasa (saya tak cakap hodoh,,,semua pemberian Allah ada kelebihannya). Kalau yang cantik ni, memang beruntung si adam, tapi dianya tak akan kekal lama, meniti umur 35 tahun, kecantikan beransur-ansur pudar. Kalau yang biasa-biasa ni, alaaa sudah biasa, biasanya kasih sayang keatas kaum hawa yang rupa paras biasa2 ni akan kekal lama dibandingkan yang cantik. Lagi satu yang cantik ni selalu di uji, contohnya, memang banyak kaum adam akan menggoda, semada ianya kekasih, tunang atau isteri orang, silap haribulan porak peranda rumah tangga.

2. Yang berkerjaya atau tak. Biasanya keadaan rumah kaum hawa yang berkerjaya agak berselerak, bukan kita kata merekani malas, tapi tak ada masa, balik ke rumah dah penat, jadi kena berehat, takkan balik kerja datang ke rumah nak buat kerja lagi.Lainlah halnya kalau kita ada orang gaji, biasanya kita akan menggaji orang kalau kita dah berumah tangga, tapi awas jangan sampai si suami jatuh hati dengan servant pulak. Yang tak berkerja pula, mungkin asik duduk rumah, rumah mungkin terjaga, tapi ,,,,,,,mulut tak terjaga,,,,biasalah, kalau dah boring jumpa jiran sebelah, mula bergossip laaaa. Lagi satu mereka tak mementingkan penampilan diri, ini yang selalu jadi suami boring apa bila melihat si isteri tak berseri,,,,,,,,,silap2 si suami cari lain.

3. Yang beragama,,,,,,,,,,,sudah tentu ramai yang memilih yang beragama,,,,maksudnya taat,,,,satu licence yang baik untuk si suami, sebab sisuami akan rasa confident, tapi kebiasaannya mereka ni tak mengutamakan penampilan diri, mereka terima seadanya saja.

4. Yang berharta,,,,,,,,,,,,,,,,,tak guna juga kalau dia yang kontrol si suami. Lagipun si suami akan mula malas, tak bertanggung jawap.

So untuk penulis, siapa kaum hawa yang disuka........

...........paras rupa, memang nak yang cantik dan manis, tapi kalau dah jodoh, kita terima seadanya. Tentunya bentuk badan yang menarik , juga Penulis suka yang bertudung, entah sebab apa, mungkin takut dosa.
............suka yang rajin memasak, sebab penulis suka makan di rumah, tapi tak suka yang cerewet, sebab penulis orang yang tak cerewet.
............nak yang perfect,,,,,,tapi tak akan dapat sebab saya sendiri tak perfect,,,,heheheheh

No comments:

Post a Comment