Monday, May 24, 2010

Borneo Games


Sejak 20hb yang lepas, sehingga hari ni 24hbMay2010, memang ramai rakan2 dari Sabah dan Sarawak datang ke Labuan. Hari ni kebanyakkan mereka pulang, selama 3 hari berturut2 berhempas pulas bersukan.
Alhamdullilah tahun ni tahun yang agak cemerlang bagi PML. Kita cakap agak cemerlang sebab , PML tahun ni menunjukkan kemajuan yang agak luar dugaan.
Selama 17 tahun sudah pesta sukan ini dijalankan, tak pernah PML meraih kedudukan yang agak istemewa ini.
Tahun ke 18, hari ke dua sukan , Sabtu 22/05/10, PML dapat 1 gold melalui acara golf, kemudian disusuli dengan 4 acara sukan memasuki acara final, Futsal, Dart, 8 pool snooker dan basketball.
Malangnya semalam, Ahad, kesemua acara final itu dimenangi oleh pihak lawan, padahal di peringkat awal atau separuh akhir PML telah menewaskan mereka. Saturday is PML day but Sunday is yours.
Futsal contohnya, diperingkat semi final kita tewaskan MLNG dengan 2-1, tapi kita kalah di final juga dengan 2-1, kalah pula dengan suddent death.
Snooker dan dart sama juga, kita dah menang dengan lawan yang sama sebelum final, dan menang pula tu, tapi di final ceritanya berlainan, PML tewas.
Kalaulah ke empat2 final tadi kita menang sekurang2nya 3 darinya, besar kemungkinan PML juara keseluruhan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,nasib, nasib.
Walaumacamanapun tahniah PMLSB, tahniah untuk supporter PML terutama The Orange,,,wa salut dengan lu laaa,,,,,,,,sebab tu waktu terima hadiah malam tadi wa,,,,,tunjuk sama lu punya group yang duduk atas tu,,,,hehehehe

No comments:

Post a Comment